Автор: Редакція
Стюарди Гран Прі Саудівської Аравії пояснили, чому вони винесли штраф Максу Ферстаппену, який, ймовірно, коштував йому перемоги у Джидді.
Ферстаппену дали п’ять секунд штрафу за те, що він залишив трасу та отримав тривалу перевагу після інциденту з Оскаром Піастрі на першому повороті гонки.
Піастрі краще стартував і випередив Ферстаппена з внутрішньої сторони в першому повороті.
Але Ферстаппен пізніше загальмував ззовні, тому він розташував свою передню вісь трохи за поворотом, а потім виїхав у зону вильоту, оскільки розгін Піастрі означав, що болід McLaren виїхав широко і не залишив місця для Ферстаппена.
Причина, по якій стюарди стали на бік Піастрі, полягає в тому, як вони бачили розташування машин перед апексом повороту, дещо раніше тієї послідовності, ніж тоді, коли Ферстаппен вирішив їхати у зону вильоту.
Правила перегонів Формули 1, які були змінені на цей рік, але не таким чином, щоб вплинути на цей інцидент, передбачають, що передня вісь боліда, який обганяє з внутрішньої сторони, повинна бути принаймні вздовж дзеркала іншого боліда не пізніше, ніж у апексі повороту.
Він також повинен керувати безпечним і контрольованим способом від входу до виїзду, і мати можливість проходити поворот в межах траси.
Стюарди вважали, що Піастрі дотримувався всіх цих трьох умов, оскільки вони сказали, що «автомобіль №81 розташував передню вісь принаймні вздовж дзеркала автомобіля №1 до та на апексі повороту №1, коли намагався обігнати автомобіль №1 зсередини» і «насправді автомобіль №81 знаходився поряд з автомобілем №1 на апексі».
«Виходячи з Керівництва зі стандартів для гонщиків, це був поворот автомобіля №81, і він мав право отримати місце», – зазначили стюарди.
Інша вимога полягає в тому, що рух має бути виконано без навмисного витіснення іншого боліда з траси на виїзді, що включає залишення справедливої та прийнятної ширини для іншого боліда від вершини до виїзду.
Це конкретно не описано в документі стюардів. Однак відомо, що телеметрія інциденту показала, що Ферстаппен навряд чи залишиться на трасі – і тому не вважалося, що він був «вибитий» Піастрі.
Якби Ферстаппену вдалося самому залишитися на треку і його витіснив П’ястрі, або навіть якби був контакт, динаміка інциденту була б іншою, і його можна було б оцінити інакше.
Ферстаппену дали п’ять секунд штрафу замість звичайних 10 секунд, оскільки стюарди вирішили застосувати поблажливість.
«З огляду на те, що це було перше коло та інцидент у повороті №1, ми вважали це пом’якшувальною обставиною та замість цього наклали п’ятисекундний штраф», – сказали стюарди.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter, Telegram та Google News.
Джерело: The Race
Discussion about this post